Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
Wystawa plakatów bezpieczeństwa pracy na ulicach Warszawy (2021)
Na 16 ekranach LED na terenie Dworca Centralnego w Warszawie wystawa plakatów bezpieczeństwa pracy, zwracająca uwagę na przeciążenie pracą przy komputerze oraz zaburzenie równowagi praca - czas wolny.
W terminie 4-10 października 2021 r. zorganizowano miejską wystawę plakatów bezpieczeństwa pracy w ramach kampanii informacyjnej „Stres cyfrowy”. Plakaty pokazano na 16 ekranach LED zlokalizowanych w przestrzeniach Dworca Centralnego w Warszawie. Na wystawie zaprezentowano zbiór plakatów wyróżnionych w wybranych edycjach konkursu. Każdy z plakatów miał w założeniu zwracać uwagę na przeciążenie pracą przy komputerze oraz zaburzenie równowagi pomiędzy pracą zawodową a czasem wolnym. W tej sposób przesłanie plakatów wpisało się w założenia kampanii społecznej realizowanej przez Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy w 2021 roku pn. „Stres cyfrowy”, której celem było przede wszystkim podniesienie poziomu wiedzy oraz świadomości z zakresu negatywnych skutków stresu wynikającego z braku równowagi cyfrowej.
W związku z kampanią zdecydowano się na prezentację plakatów wyróżnionych w konkursie na plakat bezpieczeństwa pracy na nośnikach medialnych typu DOOH (digital out of home) w formie animacji wykorzystującej technologię DeepFake.
Technologia DeepFake była do tej pory używana przez Wykonawcę usługi, firmę Screen Network S.A., w celu ożywienia arcydzieł malarstwa na ekranach digital OOH w ramach kampanii „Poruszamy sztukę”. Za pośrednictwem ekranów DOOH emitowano przyciągające uwagę arcydzieła malarstwa ożywione za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji. W projekcie „Poruszamy sztukę” wykorzystano możliwości progresywnego treningu komputerowych algorytmów, technologię stabilizacji obrazu oraz zaawansowane efekty oświetleniowe. Dzięki czemu udało uzyskać bardzo przekonujący efekt "ożywienia" arcydzieł światowego i polskiego malarstwa.
Wybór nośników typu DOOH i technologii DeepFake do celów realizacji kampanii informacyjnej „Stres cyfrowy” wynikał z chęci dotarcia z przesłaniem kampanii do jak największej liczby odbiorców, co, zgodnie z danymi dostępnymi na stronie Wykonawcy usługi, gwarantowała dynamiczna forma reklamy [1].
Dodatkowo w celu maksymalizacji zasięgu kampanii, wybrano typ nośników reklamowych - ekrany digital zlokalizowane w centrum m.st Warszawa, w okolicach Dworca PKP Warszawa Centrum, przy najbardziej uczęszczanych drogach. Ich lokalizacja miała pozytywny wpływ na zasięg kampanii, jej rozpoznawalność wśród lokalnej społeczności oraz promocję plakatów w przestrzeni miejskiej.
Wystawa została sfinansowana ze środków w ramach zadania służb państwowych nr 4.SP.20 pn. „Informacyjne kampanie społeczne na rzecz podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w pracy i jakości życia”.
Na podstawie danych usługodawcy o dobowej liczbie kontaktów szacuje się, że trakcie kampanii wyemitowano 27,6 tys spotów. Dobowa widownia kampanii wyniosła ok. 2,3 mln osób. W trakcie 7 dni prezentacji wystawy spoty z plakatami obejrzało ok. 161 mln osób.
Więcej informacji:
www.instagram.com/bezpiecznie_z_plakatem/
[1] Według danych udostępnionych przez firmę Screen Network S.A., zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez GFK Polonia (październik, 2015) reklamy dynamiczne są 11 razy lepiej zauważalne, niż ich odpowiedniki w wersjach statycznych. Według 2/3 wszystkich osób biorących udział w badaniu, reklamy dynamiczne są bardziej angażujące niż ich statyczne wersje a dla ponad 80% respondentów dynamiczne wersje reklam są bardziej nowoczesne, niż ich statyczne odpowiedniki.