Zgłaszanie naruszeń

 

Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U.2024.928), która wchodzi w życie 25 września 2024 r., Instytut jest zobowiązany do przekazania informacji o procedurze zgłoszeń naruszeń.

 

Zgłoszenia naruszeń mogą być przekazywane jedynie za pośrednictwem następujących kanałów kontaktu:

    • dedykowanej skrzynki mailowej obsługiwanych zgłoszeń sygnalista@ciop.pl
    • w formie listownej na adres: Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa, za pośrednictwem operatora pocztowego lub Kancelarii CIOP-PIB (przesyłkę należy zapakować w dwie koperty, koperta wewnętrzna powinna zawierać dopisek „zgłoszenie naruszenia” bądź „do rąk własnych Pełnomocnika ds. zgłoszeń”); korespondencję przekazuje się w zamkniętej kopercie Pełnomocnikowi ds. zgłoszeń
    • telefonicznie (22) 623-46-24 do Pełnomocnika ds. zgłoszeń – Sylwia Jeleń, który dokumentuje zgłoszenie w formie protokołu.

Zgłoszenie może mieć charakter:

    • jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości na etapie podejmowania działań następczych,
    • poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych na etapie podejmowania działań następczych i dane podlegają utajnieniu.

Pliki do pobrania: