Misja Instytutu jest dzialalnosc naukowo-badawcza prowadzona do nowych rozwiazan technicznych i organizacyjnych uzytecznych w ksztaltowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczenstwa pracy i ergonomii oraz ustalenie podstaw naukowych do wlasciwego ukierunkowania polityki spoleczno-ekonomicznej panstwa w tym zakresie.
![]() | Cele kampanii |
![]() | Jak wziąć udział w kampanii |
![]() | Działania kampanii |
![]() | Partnerzy kampanii |
![]() | Co zrobić w ramach kampanii |
![]() | Materiały kampanii |
![]() | UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE dobre praktyki |
![]() | Poprawa komunikacji z pracownikami w zakresie bhp - dobra praktyka |
![]() | Seminarium - Olsztyn |
![]() | Konferencja - Płock |
![]() | Wizyta studyjna na Litwie |
![]() | Konferencja - Olsztyn |
![]() | Warsztaty - Radom |
![]() | III Regionalne seminarium - Łeba |
![]() | Konferencja - Wałbrzych |
![]() | Konferencja FL - Piła |
![]() | Dzień BHP w Browarze w Elblągu |
![]() | Spotkanie - Niepołomice |
![]() | Konferencja - Piła |
![]() | „Od teorii do praktyki” - Iława |
![]() | Inne działania Partnerów kampanii |
Podsumowanie kampanii pn. „Dobra komunikacja elementem bezpiecznej pracy”
Kampania społeczna to szereg zorganizowanych działań komunikacyjnych nastawionych na osiągnięcie celu, poświęconych ważnym problemom społecznym. Kampanie mają różny zasięg, a ich efektywność w znacznej mierze zależy od środków finansowych, jakimi dysponują organizatorzy. Najczęściej kampanie społeczne dotyczą problematyki zdrowia, niepełnosprawności, bezpieczeństwa i patologii czy zagrożeń społecznych. Ich realizacja i przeprowadzanie często wymaga angażowania wielu środowisk i instytucji, w tym specjalistów zajmujących się danym zagadnieniem, przedstawicieli środowisk naukowych, lekarzy, policji, itp. Jednym z obszarów, w których kampanie są wykorzystywane jako forma komunikowania ważnych problemów społecznych i ludzkich jest bezpieczeństwo pracy. Prowadzenie kampanii mających na celu podnoszenie wiedzy z zakresu metod przeciwdziałania wypadkom i chorobom wynikających z wykonywanej pracy - jest traktowane przez Komisję Europejską jako jeden z priorytetów wspólnotowej strategii w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
W roku 2016 r. Centralny Instytut Ochrony Pracy-Państwowy Instytut Badawczy przeprowadził kampanię pn. „Zdrowie pracowników zyskiem firmy". Celem kampanii było rozwijanie partnerskiej współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami w obszarze ochrony zdrowia pracujących poprzez wymianę dobrych praktyk, upowszechnianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i zdrowia człowieka w środowisku pracy oraz podnoszenie świadomości pracowników i pracodawców z zakresu promocji zdrowia. Promocja zdrowia w miejscu pracy, będąca jednym priorytetów polityki Unii Europejskiej w zakresie zatrudnienia i spraw społecznych, wpływa bowiem na obniżenie kosztów ekonomicznych i społecznych wynikających z absencji chorobowej, wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
Przyjęte cele były realizowane poprzez:
W realizację działań tegorocznej kampanii włączyło się 36 oficjalnych partnerów kampanii (instytucji, organizacji i przedsiębiorstw z całego kraju).
Fot. Wyróżnieni dyplomami Partnerzy kampanii
pn. „Zdrowie pracowników zyskiem firmy”
We współpracy z partnerami na terenie całego kraju przygotowano i zorganizowano 53 przedsięwzięcia, w których uczestniczyło ponad 15 tys. osób - przedstawicieli przedsiębiorstw i instytucji z różnych sekcji gospodarki. Przedsięwzięcia te odbywały się w 10 województwach:
Dodatkowo zorganizowano 1 przedsięwzięcie zorganizowano za granicą, w Czechach.
Stres w pracy personelu medycznego psychiatrycznej opieki zdrowotnej – przegląd badań
Wybrane metody profilaktyki stresu wśród personelu medycznego psychiatrycznej opieki zdrowotnej
Schorzenia narządu ruchu czynnych zawodowo pielęgniarek
– przykłady
Ocena wiedzy pielęgniarek bloku operacyjnego w zakresie ochrony radiologicznej - wyniki badań
- przykłady
Ergonomia pracy a schorzenia
narządu ruchu wsród lekarzy stomatologów
Ocena położenia przedramion i nadgarstków w trakcie wykonywania czynności zawodowych przez higienistkę stomatologiczną
Rola pielęgniarki
służby medycyny pracy
Negatywne zachowania w miejscu pracy w odniesieniu do pielęgniarek