Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
Cele kampanii |
Jak wziąć udział w kampanii |
Działania kampanii |
Partnerzy kampanii |
Co zrobić w ramach kampanii |
Materiały kampanii |
UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE dobre praktyki |
Poprawa komunikacji z pracownikami w zakresie bhp - dobra praktyka |
Seminarium - Olsztyn |
Konferencja - Płock |
Wizyta studyjna na Litwie |
Konferencja - Olsztyn |
Warsztaty - Radom |
III Regionalne seminarium - Łeba |
Konferencja - Wałbrzych |
Konferencja FL - Piła |
Dzień BHP w Browarze w Elblągu |
Spotkanie - Niepołomice |
Konferencja - Piła |
„Od teorii do praktyki” - Iława |
Inne działania Partnerów kampanii |
Podsumowanie kampanii pn. „Dobra komunikacja elementem bezpiecznej pracy”
Kampania społeczna to szereg zorganizowanych działań komunikacyjnych nastawionych na osiągnięcie celu, poświęconych ważnym problemom społecznym. Kampanie mają różny zasięg, a ich efektywność w znacznej mierze zależy od środków finansowych, jakimi dysponują organizatorzy. Najczęściej kampanie społeczne dotyczą problematyki zdrowia, niepełnosprawności, bezpieczeństwa i patologii czy zagrożeń społecznych. Ich realizacja i przeprowadzanie często wymaga angażowania wielu środowisk i instytucji, w tym specjalistów zajmujących się danym zagadnieniem, przedstawicieli środowisk naukowych, lekarzy, policji, itp. Jednym z obszarów, w których kampanie są wykorzystywane jako forma komunikowania ważnych problemów społecznych i ludzkich jest bezpieczeństwo pracy. Prowadzenie kampanii mających na celu podnoszenie wiedzy z zakresu metod przeciwdziałania wypadkom i chorobom wynikających z wykonywanej pracy - jest traktowane przez Komisję Europejską jako jeden z priorytetów wspólnotowej strategii w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
W roku 2016 r. Centralny Instytut Ochrony Pracy-Państwowy Instytut Badawczy przeprowadził kampanię pn. „Zdrowie pracowników zyskiem firmy". Celem kampanii było rozwijanie partnerskiej współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami w obszarze ochrony zdrowia pracujących poprzez wymianę dobrych praktyk, upowszechnianie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i zdrowia człowieka w środowisku pracy oraz podnoszenie świadomości pracowników i pracodawców z zakresu promocji zdrowia. Promocja zdrowia w miejscu pracy, będąca jednym priorytetów polityki Unii Europejskiej w zakresie zatrudnienia i spraw społecznych, wpływa bowiem na obniżenie kosztów ekonomicznych i społecznych wynikających z absencji chorobowej, wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
Przyjęte cele były realizowane poprzez:
W realizację działań tegorocznej kampanii włączyło się 36 oficjalnych partnerów kampanii (instytucji, organizacji i przedsiębiorstw z całego kraju).
Fot. Wyróżnieni dyplomami Partnerzy kampanii
pn. „Zdrowie pracowników zyskiem firmy”
We współpracy z partnerami na terenie całego kraju przygotowano i zorganizowano 53 przedsięwzięcia, w których uczestniczyło ponad 15 tys. osób - przedstawicieli przedsiębiorstw i instytucji z różnych sekcji gospodarki. Przedsięwzięcia te odbywały się w 10 województwach:
Dodatkowo zorganizowano 1 przedsięwzięcie zorganizowano za granicą, w Czechach.
odbyły się:
Warsztaty „BEHAPOWIEC TRENEREM BEZPIECZNEJ PRACYW XXI WIEKU”, 2-3 października 2014 r., Radom |
|
Konferencja pt. "Komunikacja i etyka a bezpieczeństwo pracy" 12 września 2014 r., Olsztyn |
|
Seminarium pt. „Dobra komunikacja elementem bezpiecznej pracy”, 10-13 lipca 2014 r. |
|
Konferencja pt. „Komunikacja dla bezpieczeństwa” 13-14 maja 2014, Płock |
|
Warsztaty: "Jak skutecznie likwidować nawyki i rutynowe zachowania pracowników", 9 maja 2014 .r, Radom |
|
Seminarium pn. "Komunikacja społeczna na rzecz bezpieczeństwa pracy" 4 kwietnia 2014 r., Olsztyn |
|
Informacja PRASOWA 28 lutego 2014 r. - ściągnij... |
|