Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
Kampanie informacyjne 2019-2024 |
Kampania społeczna 2019 - MODA NA BEZPIECZEŃSTWO |
Kampania społeczna 2018 - PRACA ODMŁADZA |
Kampania społeczna 2017- BEZPIECZNIE OD POCZĄTKU |
Kampania społeczna 2016 - ZDROWIE PRACOWNIKÓW ZYSKIEM FIRMY |
Kampania społeczna 2015 - PODZIEL SIĘ BEZPIECZEŃSTWEM. PROMUJ DOBRE PRAKTYKI BHP |
Kampania Społeczna 2014 - DOBRA KOMUNIKACJA ELEMENTEM BEZPIECZNEJ PRACY |
Kampania Społeczna 2013 "ZDROWA I BEZPIECZNA PRACA W SZKOLE" |
Kampania Społeczna 2013 "PRZEZ INNOWACJE DO BEZPIECZEŃSTWA" |
Kampania 2012-2013 - "Partnerstwo dla prewencji" |
Kampania 2012 - PREWENCJA WYPADKOWA |
Kampania 2011 - BEZPIECZNE MIEJSCE PRACY |
Kampania społeczna 2010 - Ryzyko zawodowe w przetwórstwie przemysłowym |
Kampania RYZYKO ZAWODOWE W GÓRNICTWIE 2009 |
Kampania RYZYKO ZAWODOWE W BUDOWNICTWIE 2008 |
Obchody Europejskiego Tygodnia Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy |
W ramach kampanii „Zdrowie pracowników zyskiem firmy” właścicielka Agnieszka Greliak zorganizowała piknik rodzinny na terenie zakładu PPUH KARAT w Wyśmierzycach. W spotkaniu pod hasłem „Zdrowie pracowników zyskiem firmy”, które odbyło się w dniu 25 czerwca 2016 r., uczestniczyli pracownicy, ich rodziny oraz przedstawiciele zaprzyjaźnionych firm.
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo Handlowe KARAT powstało w 1998 roku. Od osiemnastu lat zajmuje się nakładaniem powłok cynkowych na metale metodą elektrolityczną na dwóch liniach automatycznych. Firma zatrudnia 18 pracowników, głównie mężczyzn i jedną kobietę. Od 2014 roku funkcjonuje dział budowy maszyn i urządzeń, w którym pracuje 4 inżynierów.
Program spotkania składał się z 3 części. Część pierwsza obejmowała:
W części drugiej przedstawiono osiągnięcia firmowe w realizacji celów kampanii.
PPUH KARAT organizuje przedsięwzięcia edukacyjno - informacyjne służące budowaniu i rozwijaniu partnerskiej współpracy pomiędzy przedsiębiorstwem w obszarze ochrony zdrowia pracujących przez stosowanie dobrych praktyk. Właścicielka zakładu posiada licencjat z pielęgniarstwa i zobowiązała się do pomiaru ciśnienia tętniczego krwi swoim pracownikom na terenie zakładu w godzinach pracy. Ponadto podczas szkoleń BHP wśród pracowników upowszechnia się wiedzę na temat zdrowego stylu życia i zdrowego odżywiania. Od 2013 roku wprowadzono politykę firmy dotyczącą uwalniania miejsc pracy od dumy tytoniowego. Pracownicy podpisali oświadczenia o przestrzeganiu zasad polityki. W ramach zachęcenia pracowników do ćwiczeń i dostępie do obiektów sportowych firma KARAT od 12 lat jest współorganizatorem spływów kajakowych po rzece Pilicy w miesiącach letnich. W tym roku taki spływ odbył się dzień po pikniku, czyli 26 czerwca. Wzięło w nim udział 41 osób, długość trasy to 25 km.
Część trzecia spotkania obejmowała m.in. program rozrywkowo-edukacyjny dla dzieci, które rozwiązywały łamigłówki o tematyce BHP, za co otrzymały kamizelki odblaskowe. Za udział w grach sprawnościowych otrzymały słodycze.
Przygotowanie tekstu: Agnieszka Greliak