Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
Kampanie informacyjne 2019-2024 |
Kampania społeczna 2019 - MODA NA BEZPIECZEŃSTWO |
Kampania społeczna 2018 - PRACA ODMŁADZA |
Kampania społeczna 2017- BEZPIECZNIE OD POCZĄTKU |
Kampania społeczna 2016 - ZDROWIE PRACOWNIKÓW ZYSKIEM FIRMY |
Kampania społeczna 2015 - PODZIEL SIĘ BEZPIECZEŃSTWEM. PROMUJ DOBRE PRAKTYKI BHP |
Kampania Społeczna 2014 - DOBRA KOMUNIKACJA ELEMENTEM BEZPIECZNEJ PRACY |
Kampania Społeczna 2013 "ZDROWA I BEZPIECZNA PRACA W SZKOLE" |
Kampania Społeczna 2013 "PRZEZ INNOWACJE DO BEZPIECZEŃSTWA" |
Kampania 2012-2013 - "Partnerstwo dla prewencji" |
Kampania 2012 - PREWENCJA WYPADKOWA |
Kampania 2011 - BEZPIECZNE MIEJSCE PRACY |
Kampania społeczna 2010 - Ryzyko zawodowe w przetwórstwie przemysłowym |
Kampania RYZYKO ZAWODOWE W GÓRNICTWIE 2009 |
Kampania RYZYKO ZAWODOWE W BUDOWNICTWIE 2008 |
Obchody Europejskiego Tygodnia Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy |
|
CEL KAMPANII
Celem długookresowym kampanii jest pomoc pracodawcom i pracownikom przedsiębiorstw górniczych w zrozumieniu potrzeb i zbudowaniu bezpieczniejszego, zdrowszego i bardziej produktywnego środowiska pracy poprzez zmianę podejścia do oceny ryzyka zawodowego w miejscu pracy.
Celem krótkookresowym kampanii jest zapoznanie jej adresatów, że systematyczna analiza i ocena tego ryzyka pozwoli wyeliminować zagrożenia powodujące uszkodzenia ciała czy uszczerbki na zdrowiu. Ocena ryzyka zawodowego jest podstawą skutecznego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, a także sposobem na ograniczenie liczby wypadków związanych z pracą. Jest procesem szacowania i wyznaczania dopuszczalności ryzyka, jakie dla zdrowia i bezpieczeństwa pracowników wynika z zagrożeń występujących w miejscu pracy.
Sposoby realizacji celów kampanii:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|