Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
![]() | Informacje ogólne |
![]() | Przepisy polskie |
![]() | Przepisy międzynarodowe |
![]() | Procedura zaliczania |
![]() | Procedura zgłoszenia |
![]() | PZA + SZB |
![]() | Raport o bezpieczeństwie |
![]() | Efekt domina |
![]() | Zmiany w ZDR oraz ZZR |
![]() | Plany operacyjno-ratownicze |
![]() | Reagowanie na awarie |
![]() | Zgłaszanie poważnych awarii do GIOŚ |
![]() | Informowanie społeczeństwa |
![]() | Zagospodarowanie terenów |
![]() | Inspekcje, kontrole, nadzór |
![]() | Transgraniczne skutki awarii |
![]() | Odpowiedzialność i sankcje |
![]() | Zakłady niesevesowskie |
![]() | Substancje mogące powstać w trakcie poważnej awarii |
![]() | Materiały dodatkowe - do pobrania |
![]() | Materiały szkoleniowe dot. przeciwdziałania poważnym awariom przemysłowym |
Ogólne obowiązki prowadzącego zakład |
Dyrektywa Seveso III, w artykule 5, podtrzymuje wymagania nałożone na operatorów Dyrektywą Seveso II, które zobowiązują państwa członkowskie do nałożenia na prowadzącego zakład obowiązku podjęcia wszelkich niezbędnych działań w celu zapobiegania poważnym awariom oraz ograniczania ich skutków dla zdrowia ludzkiego i środowiska. Prowadzący zakład ma zostać również zobligowany do wykazania kompetentnym władzom, w każdej chwili, a w szczególności dla celów inspekcji i kontroli, że podjął on wszelkie konieczne działania określone w dyrektywie.