Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
![]() | Badanie rynku wybranych środków ochrony |
![]() | Analiza rynku - AGENDA |
![]() | Światowy rynek środków ochrony |
![]() | Rynek środków ochrony w Unii Europejskiej |
![]() | Sektory zastosowań środków ochrony indywidualnej i środków ochrony zbiorowej a zatrudnieni w warunkach zagrożenia w Polsce |
![]() | Wypadki przy pracy |
![]() | Charakterystyka dostawców wybranych środków ochrony indywidualnej |
![]() | Charakterystyka dostawców wybranych środków ochrony zbiorowej |
![]() | Poziom konkurencyjności na rynku dostawców - Środki ochrony indywidualnej |
![]() | Poziom konkurencyjności na rynku dostawców - Środki ochrony zbiorowej |
![]() | Charakterystyka odbiorców wybranych środków ochrony indywidualnej |
![]() | Charakterystyka odbiorców wybranych środków ochrony zbiorowej |
![]() | Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony indywidualnej |
![]() | Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony zbiorowej |
![]() | RYNEK środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Podsumowanie i wnioski |
SUPLEMENT do RAPORTU z badania rynku
|
|
![]() |
Publikacja „Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Suplement do Raportu”, dostępna odpłatnie. |
Suplement do raportu zawiera informacje na temat:
Rok wydania – 2022 CENA: Formularz zamówienia publikacji
|
|
Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony zbiorowej
Badani dostawcy dywersyfikują sprzedaż ŚOZ do różnych sektorów. Głównymi odbiorcami ŚOZ jest przede wszystkim sektor produkcyjny i budowlany. 38,7% dostawców dostarcza ŚOZ do sektora motoryzacyjnego oraz chemicznego i naftowego. Wśród odpowiedzi „inne” pojawił się szeroko ujęty sektor usługowy.
Dystrybucja producentów ŚOZ jest identyczna jak w przypadku ŚOI.
Zmiana procesów zakupowych wymusza na dostawcach rozwój kanałów sprzedaży. 64,5% badanych dostawców ŚOZ zadeklarowało, że korzysta zarówno ze sprzedaży stacjonarnej, jak i sprzedaży online. 29,0% dostawców w strategii dystrybucji korzysta wyłącznie z tradycyjnych kanałów sprzedaży.
W przypadku zakupów ŚOZ odbiorcy przyzwyczajeni są do tradycyjnych zakupów. 44,4% badanych odbiorców korzysta bowiem wyłącznie z tego kanału. Co drugi odbiorca ŚOZ łączy zakupy offline z online, a jedynie 5,6% korzysta wyłącznie z zakupów internetowych (N = 18).
|
|
|
|
|
|
|
|