Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
![]() | Badanie rynku wybranych środków ochrony |
![]() | Analiza rynku - AGENDA |
![]() | Światowy rynek środków ochrony |
![]() | Rynek środków ochrony w Unii Europejskiej |
![]() | Sektory zastosowań środków ochrony indywidualnej i środków ochrony zbiorowej a zatrudnieni w warunkach zagrożenia w Polsce |
![]() | Wypadki przy pracy |
![]() | Charakterystyka dostawców wybranych środków ochrony indywidualnej |
![]() | Charakterystyka dostawców wybranych środków ochrony zbiorowej |
![]() | Poziom konkurencyjności na rynku dostawców - Środki ochrony indywidualnej |
![]() | Poziom konkurencyjności na rynku dostawców - Środki ochrony zbiorowej |
![]() | Charakterystyka odbiorców wybranych środków ochrony indywidualnej |
![]() | Charakterystyka odbiorców wybranych środków ochrony zbiorowej |
![]() | Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony indywidualnej |
![]() | Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony zbiorowej |
![]() | RYNEK środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Podsumowanie i wnioski |
SUPLEMENT do RAPORTU z badania rynku
|
|
![]() |
Publikacja „Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Suplement do Raportu”, dostępna odpłatnie. |
Suplement do raportu zawiera informacje na temat:
Rok wydania – 2022 CENA: Formularz zamówienia publikacji
|
|
Dostawcy wybranych środków ochrony zbiorowej
W badaniu ilościowym przeprowadzonym wśród wybranych dostawców ŚOZ, 53,2% podmiotów należało do grupy dystrybutorów, a 29,0% producentów. Respondenci mogli przyporządkować się wyłącznie do jednej z grup najlepiej charakteryzujących główną działalność podmiotu. N=4 producentów zadeklarowało, że posiada swój dział badawczy.
Wśród badanych dostawców wybranych ŚOZ dominowały małe i średnie przedsiębiorstwa zatrudniające do 49 pracowników (83,9%). 16,1% respondentów zatrudniało 50 i więcej osób.
W zdecydowanej większości (98,4%) w badaniu wzięły udział firmy funkcjonujące na rynku ŚOZ co najmniej 5 lat, a żadna z firm nie działała krócej niż 1 rok. 77,4% badanych dostawców ŚOZ działa na rynku więcej niż 10 lat. Blisko co trzeci respondent funkcjonuje 21-30 lat.
98,4% badanych dostawców ŚOZ to firmy wyłącznie z polskim kapitałem. Jedynie jeden respondent zadeklarował, że firma posiada zagraniczny kapitał (brytyjski i francuski).
Jedynie 11,3% dostawców zadeklarowało, że posiada w ofercie wszystkie analizowane ŚOZ (ekrany akustyczne w pomieszczeniach biurowych, przegrody spawalnicze). Większość w swojej ofercie posiada wyłącznie jeden z analizowanych produktów ŚOZ.
Najwięcej dostawców ŚOZ (71,0%) w swojej ofercie posiada przegrody spawalnicze. Aż 68,9% dostawców ŚOZ posiada w swojej ofercie również ŚOI.
W przypadku zdecydowanej większości badanych dostawców (85,5%) ŚOZ stanowią do 25% całej oferty produkcyjnej/dystrybucyjnej firmy. Warto podkreślić, że ponad połowa respondentów (51,6%) zadeklarowała, że ŚOZ stanowią do 5% całej oferty firmy.
Poza ŚOZ ich dostawcy posiadają w swojej ofercie w szczególności: środki ochrony indywidualnej, urządzenia i materiały spawalnicze, meble.
Dostawców zapytano, jaki udział w ofercie ŚOZ posiadają wybrane produkty. 9,55% całej oferty ŚOZ stanowią produkty poddane analizie.
Tabela 6. Udział poszczególnych produktów w ofercie środków ochrony zbiorowej (N = 62)
Poszczególne środki ochrony zbiorowej |
Udział (w %) |
Ekrany akustyczne w pomieszczeniach biurowych |
6,60 |
Przegrody spawalnicze |
2,95 |
Pozostałe produkty ŚOZ |
90,45 |
SUMA |
100 |
Źródło: ASM, badanie CATI
50,0% badanych dostawców kieruje swoją ofertę do podmiotów w całej Polsce, a 29,0% zarówno do przedsiębiorstw w Polsce, jak i zagranicą. Jedynie 12,9% dostawców ŚOZ działa lokalnie.
Najwyższe dochody dla dostawców ŚOZ generują duże firmy, zatrudniające powyżej 250 pracowników. Blisko co czwartemu respondentowi trudno było wskazać, którzy odbiorcy generują najwyższe dochody w firmie.
|
|
|
|
|
|
|
|