SUPLEMENT do RAPORTU z badania rynku

 

Publikacja „Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Suplement do Raportu”, dostępna odpłatnie.

Suplement do raportu zawiera informacje na temat:

  • czynników otoczenia wpływających na zachowania dostawców i odbiorców,
  • barier wejścia na rynek i kluczowych elementów łańcucha dostaw,
  • potencjału innowacyjnego rynku,
  • czynników kształtujących ceny na rynku,
  • czynników wpływających na zapotrzebowanie na wybrane ŚOI i ŚOZ,
  • eksportu i importu,
  • aktualnej i przyszłej sytuacji na rynku

Rok wydania – 2022


CENA:
1000 zł + 5% VAT

Formularz zamówienia publikacji

 

 

 

 

 

 
Charakterystyka dostawców wybranych środków ochrony zbiorowej

 

Dostawcy wybranych środków ochrony zbiorowej

 

W badaniu ilościowym przeprowadzonym wśród wybranych dostawców ŚOZ, 53,2% podmiotów należało do grupy dystrybutorów, a 29,0% producentów. Respondenci mogli przyporządkować się wyłącznie do jednej z grup najlepiej charakteryzujących główną działalność podmiotu. N=4 producentów zadeklarowało, że posiada swój dział badawczy.

 

Wśród badanych dostawców wybranych ŚOZ dominowały małe i średnie przedsiębiorstwa zatrudniające do 49 pracowników (83,9%). 16,1% respondentów zatrudniało 50 i więcej osób.

 

W zdecydowanej większości (98,4%) w badaniu wzięły udział firmy funkcjonujące na rynku ŚOZ co najmniej 5 lat, a żadna z firm nie działała krócej niż 1 rok. 77,4% badanych dostawców ŚOZ działa na rynku więcej niż 10 lat. Blisko co trzeci respondent funkcjonuje 21-30 lat.

 

98,4% badanych dostawców ŚOZ to firmy wyłącznie z polskim kapitałem. Jedynie jeden respondent zadeklarował, że firma posiada zagraniczny kapitał (brytyjski i francuski).

Jedynie 11,3% dostawców zadeklarowało, że posiada w ofercie wszystkie analizowane ŚOZ (ekrany akustyczne w pomieszczeniach biurowych, przegrody spawalnicze). Większość w swojej ofercie posiada wyłącznie jeden z analizowanych produktów ŚOZ.

Najwięcej dostawców ŚOZ (71,0%) w swojej ofercie posiada przegrody spawalnicze.  Aż 68,9% dostawców ŚOZ posiada w swojej ofercie również ŚOI.

 

W przypadku zdecydowanej większości badanych dostawców (85,5%) ŚOZ stanowią do 25% całej oferty produkcyjnej/dystrybucyjnej firmy. Warto podkreślić, że ponad połowa respondentów (51,6%) zadeklarowała, że ŚOZ stanowią do 5% całej oferty firmy.

 

 

Poza ŚOZ ich dostawcy posiadają w swojej ofercie w szczególności: środki ochrony indywidualnej, urządzenia i materiały spawalnicze, meble.

Dostawców zapytano, jaki udział w ofercie ŚOZ posiadają wybrane produkty. 9,55% całej oferty ŚOZ stanowią produkty poddane analizie.

 

 

Tabela 6. Udział poszczególnych produktów w ofercie środków ochrony zbiorowej (N = 62)

Poszczególne środki ochrony zbiorowej

Udział (w %)

Ekrany akustyczne w pomieszczeniach biurowych

6,60

Przegrody spawalnicze

2,95

Pozostałe produkty ŚOZ

90,45

SUMA

100

                           Źródło: ASM, badanie CATI

50,0% badanych dostawców kieruje swoją ofertę do podmiotów w całej Polsce, a 29,0% zarówno do przedsiębiorstw w Polsce, jak i zagranicą. Jedynie 12,9% dostawców ŚOZ działa lokalnie.

 

Najwyższe dochody dla dostawców ŚOZ generują duże firmy, zatrudniające powyżej 250 pracowników. Blisko co czwartemu respondentowi trudno było wskazać, którzy odbiorcy generują najwyższe dochody w firmie.

 
0
0
0
0
0
0
0
0