Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
![]() |
![]() |
|
![]() | Dobre praktyki BHP - wprowadzenie |
![]() | CELE KAMPANII |
![]() | DZIAŁANIA KAMPANII |
![]() | PARTNERZY KAMPANII |
![]() | Materiały kampanii |
![]() | Jak zostać partnerem kampanii społecznej ? |
![]() | Przykłady działań służących wymianie dobrych praktyk bhp |
![]() | Formy upowszechniania dobrych praktyk BHP |
![]() | Dobre praktyki w przedsiębiorstwach |
![]() | Poradniki dobrych praktyk |
![]() | Konferencja "Dobre praktyki" - KONIN |
![]() | Międzynarodowa konferencja - Radom |
![]() | Seminarium pt. „Podziel się bezpieczeństwem - promuj dobre praktyki bhp. Dzień bezpieczeństwa w firmie” |
![]() | V ogólnopolska konferencja na rzecz bezpieczeństwa pracy w gazownictwie |
![]() | Spotkanie techniczne z zakresu promowania bezpieczeństwa i higieny pracy w przemyśle górniczym |
![]() | Działania NIDEC |
![]() | Konferencja Skarżysko |
![]() | Piknik Edukacyjny - Iława |
![]() | Szkolenie "Świadomy pracownik – bezpieczny zakład" |
![]() | Spotkanie pod hasłem „ZAWSZE MOŻNA WIĘCEJ DLA BHP” |
![]() | SZKOLENIE PRZEZ DOŚWIADCZENIE |
![]() | Dzień BHP w Browarze w Elblągu |
![]() | Dzień BHP w Cemex Polska Sp. z o.o. Wytwórni Betonu Towarowego w Warszawie |
Podsumowanie kampanii pn. „Podziel się bezpieczeństwem. Promuj dobre praktyki bhp”
Kampania społeczna to szereg zorganizowanych działań komunikacyjnych nastawionych na osiągnięcie celu, poświęconych ważnym problemom społecznym. Kampanie mają różny zasięg, a ich efektywność w znacznej mierze zależy od środków finansowych, jakimi dysponują organizatorzy. Najczęściej kampanie społeczne dotyczą problematyki zdrowia, niepełnosprawności, bezpieczeństwa i patologii czy zagrożeń społecznych. Ich realizacja i przeprowadzanie często wymaga angażowania wielu środowisk i instytucji, w tym specjalistów zajmujących się danym zagadnieniem, przedstawicieli środowisk naukowych, lekarzy, policji, itp. Jednym z obszarów, w których kampanie są wykorzystywane jako forma komunikowania ważnych problemów społecznych i ludzkich jest bezpieczeństwo pracy. Prowadzenie kampanii mających na celu podnoszenie wiedzy z zakresu metod przeciwdziałania wypadkom i chorobom wynikających z wykonywanej pracy - jest traktowane przez Komisję Europejską jako jeden z priorytetów wspólnotowej strategii w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Biorąc pod uwagę wagę skutecznej komunikacji oraz wymiany dobrych praktyk między przedsiębiorstwami dla poprawy bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwach, w 2015 roku Centralny Instytut Ochrony Pracy-Państwowy Instytut Badawczy przeprowadził kampanię społeczną pt. „Podziel się bezpieczeństwem. Promuj dobre praktyki bhp”, której celem było:
Przyjęte cele były realizowane poprzez:
Dla zrealizowania założeń kampanii oraz zwiększenia jej skuteczności oddziaływania niezbędna była szeroka współpraca z instytucjami zaangażowanymi w działania na rzecz bezpieczeństwa pracy w Polsce oraz przedstawicielami przedsiębiorstw. Oficjalnymi partnerami kampanii zostało 31 instytucji, organizacji i przedsiębiorstw.
Fot: Podsumowanie kampanii społecznej 2015 i wręczenie dyplomów dla partnerów kampanii
W ramach kampanii społecznej przygotowano i zorganizowano 30 przedsięwzięć – 11 było organizowane i współorganizowane przez CIOP-PIB (7 konferencji, 2 seminaria, 1 warsztaty, 1 piknik edukacyjny), a 19 – przez partnerów kampanii (ze wsparciem Instytutu). Przedsięwzięcia te odbywały się w 10 województwach:
Dodatkowo zorganizowano jedno przedsięwzięcie za granicą – we Włoszech (Tortoreto).
Przedsięwzięcia kampanii „Podziel się bezpieczeństwem. Promuj dobre praktyki bhp” w poszczególnych województwach
W przedsięwzięciach zorganizowanych lub współorganizowanych przez CIOP-PIB uczestniczyło w sumie ok. 1,5 tys. przedstawicieli przedsiębiorstw. W przedsięwzięciach zorganizowanych przez partnerów kampanii bezpośrednio uczestniczyło w sumie ok. 2 tys. przedstawicieli przedsiębiorstw.
W ramach działań kampanii opracowano i wydano 30 rodzajów materiałów informacyjnych i promocyjnych kampanii, w wersji drukowanej i elektronicznej. Materiały w wersji drukowanej zostały upowszechnione w nakładzie ponad 8 tys. egz. wśród uczestników działań kampanii. Ulotki i plakaty kampanii były upowszechniane poprzez serwis internetowy kampanii www.ciop.pl/dobre-praktyki oraz przez inne serwisy internetowe zaangażowane w promowanie kampanii społecznej.
KOORDYNATOR DZIAŁAŃ KAMPANII
mgr Agnieszka Szczygielska
Ośrodek Promocji CIOP-PIB
tel. 0-22 623 36 86, fax: 0-22 623 32 64
e-mail: agnieszka.szczygielska@ciop.pl
Kampania jest realizowana w ramach III etapu programu wieloletniego pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” - 2 etap zadania służb państwowych pt.: „Tematyczne informacyjne kampanie społeczne promujące bezpieczeństwo i zdrowie w środowisku pracy i życia człowieka”