Psycholog radzi – rady dla przełożonych i pracodawców:
- od samopoczucia kierowcy zależy jego bezpieczeństwo, dlatego dbaj o nie i nie stwarzaj atmosfery nerwowości i pośpiechu w pracy,
- nie przekazuj skomplikowanych treści kierowcy w czasie jazdy, które wymagają zaangażowania uwagi,
- nie rozwiązuj ważnych problemów firmy z kierowcą w czasie jazdy (ani bezpośrednio ani przez telefon),
- nigdy nie stwarzaj presji czasu na kierowcy, a podkreślaj, że najważniejsze jest jego zdrowie i życie,
- o ile to możliwe zaleć kierowcom wykorzystanie telefonów w czasie jazdy do minimum,
- nie wymuszaj na kierowcach realizacji długich tras w zbyt krótkim czasie
- przy ocenie punktualności kierowców bierz pod uwagę utrudnienia na drodze (korki, wypadki),
- nie uzależniaj wynagrodzenia kierowców od szybkości jazdy i czasu przejechania trasy,
- w zlecaniu i planowaniu tras bierz pod uwagę indywidualną sytuację rodzinną i prywatną kierowców,
- pamiętaj, że kierowca ma prawo odmówić jazdy wtedy, gdy jego stan psychofizyczny nie zapewnia bezpiecznego wykonywania pracy i stwarza zagrożenie dla innych osób.