Ośrodek Promocji i Wdrażania - Projekty
Streszczenie

Opracowanie diagnozy i prognozowanie trendów rozwoju rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej w Polsce

Kierownik projektu: mgr Magdalena Dobrzyńska / mgr Karolina Kucper

Streszczenie projektu:

Celem głównym zadania była diagnoza stanu i prognoza kierunku rozwoju usług bhp w Polsce oraz rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej, obejmująca zapotrzebowanie na nowe produkty.

W ramach realizacji zadania przeprowadzono 3 badania rynku i w oparciu o ich wyniki opracowano 3 raporty:

  • raport z diagnozy i prognozy rozwoju rynku usług bhp oraz charakterystykę służby bhp w Polsce pt. Diagnoza i prognoza rynku usług bhp oraz charakterystyka służby BHP w Polsce. Raport (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna);
  • raport z rozwoju rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej w zakresie ochrony twarzy i głowy pt. Raport z badania rynku. Środki ochrony indywidualnej układu oddechowego, oczu, twarzy, głowy i słuchu oraz maski medyczne - w wersji językowej polskiej i angielskiej (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna);
  • raport z rozwoju rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej w zakresie ochrony tułowia, rąk i nóg pt. Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Raport - w wersji językowej polskiej i angielskiej (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna).

Opracowano także towarzyszące raportom 3 rodzaje materiałów informacyjnych dla producentów i dystrybutorów ŚOI oraz firm doradczych:

  • Diagnoza i prognoza rynku usług bhp oraz charakterystyka służby BHP w Polsce. Materiały informacyjne (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna);
  • Raport z badania rynku środków ochrony indywidualnej układu oddechowego, oczu,  twarzy, głowy i słuchu oraz masek medycznych - w wersji językowej polskiej i angielskiej (druk: 400 egz. oraz wersja elektroniczna)
  • Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Raport w wersji językowej polskiej i angielskiej (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna).
  • W wyniku przeprowadzonych badań rynku opracowano także suplementy do 2 raportów z rozwoju rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - w wersji elektronicznej.
  • Utworzono 2 serwisy internetowe:
  • pn. „Badania rynku usług i służby BHP” (5,8 tys. wejść na stronę i 1,8 tys. unikalnych użytkowników w roku 2022);
  • pn. „Badania rynku ŚOI i masek medycznych” jako narzędzie do udostępniania zebranych informacji (https://www.ciop.pl_raport-badanierynku-srodkiochrony). W roku 2022 serwis został rozbudowany o informacje nt. praktycznych rozwiązań dotyczących środków ochrony indywidualnej (zakładka pn. „Przydatne informacje nt. ŚOI”) – łącznie 7,5 tys. odwiedzin strony i 1,6 tys. unikalnych użytkowników do końca 2022 roku;

 

W ramach zadania zorganizowano konferencję upowszechniającą pt. „Rynek środków ochrony indywidualnej w Polsce” (29.11.2021 r., online), w której uczestniczyło 98 osób.

Wyniki zadania przedstawiono w 3 publikacjach w czasopismach popularnonaukowych.

  

     

Zadanie 4.SP.24. Okładki raportów tematycznych prezentujących badania rynku usług i służby bhp oraz badania rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej

 

Dodatkowo zrealizowano następujące działania:

  • przygotowano materiał informacyjny (w wersji elektronicznej) nt. bhp w pracy zdalnej, na podstawie przeprowadzonego badania ankietowego,
  • opracowano zestaw infografik oraz materiały upowszechniające, dotyczące badania nt. pracy zdalnej do mediów elektronicznych – na profil CIOP-PIB w serwisie Facebook oraz do radia,
  • zrealizowano kampanię upowszechniającą w mediach społecznościowych: #marzecBHP (zasięg organiczny na kwiecień 2021: 15 tys. odsłon),
  • zamieszczono informację o raportach z badania rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej w 2 wydaniach „Newslettera BHP” (nr 12/2021 – 3,3 tys. subskrybentów i nr 12/2022 – 3,7 tys. subskrybentów),
  • upowszechniono 1 nagranie z konferencji pt. „Rynek środków ochrony indywidualnej w Polsce” (29.11.2021 r) na portalu YouTube (649 odsłon do końca 2022 r.),
  • przygotowano i opublikowano post nt. wyników badania rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej z 2022 r. na profilu CIOP-PIB w serwisie społecznościowym

 Facebook.

Wyniki prac zaprezentowano także w 12 referatach podczas konferencji krajowych i międzynarodowych oraz seminariów i warsztatów krajowych.



Jednostka: Ośrodek Promocji i Wdrażania

Okres realizacji: 01.01.2020 – 31.12.2022