Projekty
Wykaz Projektów
Streszczenie

Ogólnokrajowa kampania informacyjna skierowana do pracowników 50+ oraz do pracodawców

Kierownik projektu: mgr Wioleta Klimaszewska

Streszczenie projektu:

Dofinansowano ze środków budżetu państwa
Narodowy Program Zdrowia
na lata 2021-2025

 

Ogólnokrajowa kampania informacyjna skierowana do pracowników 50+ oraz do pracodawców

 

Dofinasowanie:

1 500 360,00 zł

Całkowita wartość:

1 500 360,00 zł

Termin realizacji:

12.03.2025 - 31.12.2025

 

Opis projektu:

 

Projekt realizowany jest przez CIOP-PIB w ramach zadania z zakresu zdrowia publicznego, w rozumieniu art. 2 ustawy o zdrowiu publicznym, określonego w NPZ pod nazwą:
Edukacja w zakresie zarządzania zdrowiem starzejących się pracowników oraz opracowanie i upowszechnienie instrumentów promujących zdrowie i zachowania prozdrowotne w środowisku pracy, odpowiadającego Celowi Operacyjnemu 5. Wyzwania demograficzne.

 

Projekt realizowany jest na podstawie umowy zawartej ze Skarbem Państwa – Ministrem Rodziny, Pracy i Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12.03.2025r.

 

Projekt polega na zorganizowaniu ogólnokrajowej kampanii informacyjnej, mającej na celu promocję zdrowia pracowników 50+ oraz zachęceniu pracodawców do ich zatrudniania i inwestowania w ich zdrowie. Kampania odpowiada na wyzwania związane ze starzejącym się społeczeństwem i jego wpływem na rynek pracy, podkreślając korzyści płynące z utrzymania aktywności zawodowej osób starszych.

 

Kampania jest skierowana do pracowników 50+ i ich rodzin, pracodawców, organizacji pozarządowych, związków zawodowych, instytucji edukacyjnych, mediów, administracji publicznej, firm ubezpieczeniowych i medycznych.

 

Projekt ma na celu zmianę postrzegania pracowników 50+ na rynku pracy, podkreślając ich wartość i potencjał.

 

Pozostałe cele projektu to:

  • podniesienie świadomości pracowników 50+ na temat znaczenia zdrowia fizycznego i psychicznego.
  • motywowanie pracowników 50+ do podejmowania działań prozdrowotnych.
  • zachęcanie pracodawców do zatrudniania osób 50+ i wdrażania programów zdrowotnych.
  • przełamywanie stereotypów dotyczących pracowników 50+.
  • budowanie świadomości społecznej na temat korzyści z aktywności zawodowej osób 50+.

 

Główne działania w ramach projektu:

  • przeprowadzenie kampanii medialnej o zasięgu min. 1 mln odbiorców,
  • zorganizowanie konkursu na animację promującą zdrowy styl życia pracowników 50+,
  • zorganizowanie webinaru dla pracodawców i ich przedstawicieli,
  • zorganizowanie webinaru dla pracowników i ich przedstawicieli,
  • przeprowadzenie konferencji popularyzującej tematykę projektu.

 

Oczekuje się, że dzięki dotarciu do szerokiej grupy odbiorców poprzez kampanię medialną, rezultatem projektu będzie podniesienie wiedzy na temat zarządzania zdrowiem pracowników 50+ i zwiększenie świadomości na temat korzyści z zatrudniania starszych pracowników.



Okres realizacji: 12.03.2025 – 31.12.2025