Opracowanie diagnozy i prognozowanie trendów rozwoju rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej w Polsce
Kierownik projektu:
mgr Magdalena Dobrzyńska / mgr Karolina Kucper
Streszczenie projektu:
Celem głównym zadania była diagnoza stanu i prognoza kierunku rozwoju usług bhp w Polsce oraz rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej, obejmująca zapotrzebowanie na nowe produkty.
W ramach realizacji zadania przeprowadzono 3 badania rynku i w oparciu o ich wyniki opracowano 3 raporty:
- raport z diagnozy i prognozy rozwoju rynku usług bhp oraz charakterystykę służby bhp w Polsce pt. Diagnoza i prognoza rynku usług bhp oraz charakterystyka służby BHP w Polsce. Raport (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna);
- raport z rozwoju rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej w zakresie ochrony twarzy i głowy pt. Raport z badania rynku. Środki ochrony indywidualnej układu oddechowego, oczu, twarzy, głowy i słuchu oraz maski medyczne - w wersji językowej polskiej i angielskiej (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna);
- raport z rozwoju rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej w zakresie ochrony tułowia, rąk i nóg pt. Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Raport - w wersji językowej polskiej i angielskiej (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna).
Opracowano także towarzyszące raportom 3 rodzaje materiałów informacyjnych dla producentów i dystrybutorów ŚOI oraz firm doradczych:
- Diagnoza i prognoza rynku usług bhp oraz charakterystyka służby BHP w Polsce. Materiały informacyjne (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna);
- Raport z badania rynku środków ochrony indywidualnej układu oddechowego, oczu, twarzy, głowy i słuchu oraz masek medycznych - w wersji językowej polskiej i angielskiej (druk: 400 egz. oraz wersja elektroniczna)
- Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Raport w wersji językowej polskiej i angielskiej (druk: 200 egz. oraz wersja elektroniczna).
- W wyniku przeprowadzonych badań rynku opracowano także suplementy do 2 raportów z rozwoju rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - w wersji elektronicznej.
- Utworzono 2 serwisy internetowe:
- pn. „Badania rynku usług i służby BHP” (5,8 tys. wejść na stronę i 1,8 tys. unikalnych użytkowników w roku 2022);
- pn. „Badania rynku ŚOI i masek medycznych” jako narzędzie do udostępniania zebranych informacji (https://www.ciop.pl_raport-badanierynku-srodkiochrony). W roku 2022 serwis został rozbudowany o informacje nt. praktycznych rozwiązań dotyczących środków ochrony indywidualnej (zakładka pn. „Przydatne informacje nt. ŚOI”) – łącznie 7,5 tys. odwiedzin strony i 1,6 tys. unikalnych użytkowników do końca 2022 roku;
W ramach zadania zorganizowano konferencję upowszechniającą pt. „Rynek środków ochrony indywidualnej w Polsce” (29.11.2021 r., online), w której uczestniczyło 98 osób.
Wyniki zadania przedstawiono w 3 publikacjach w czasopismach popularnonaukowych.
Zadanie 4.SP.24. Okładki raportów tematycznych prezentujących badania rynku usług i służby bhp oraz badania rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej
Dodatkowo zrealizowano następujące działania:
- przygotowano materiał informacyjny (w wersji elektronicznej) nt. bhp w pracy zdalnej, na podstawie przeprowadzonego badania ankietowego,
- opracowano zestaw infografik oraz materiały upowszechniające, dotyczące badania nt. pracy zdalnej do mediów elektronicznych – na profil CIOP-PIB w serwisie Facebook oraz do radia,
- zrealizowano kampanię upowszechniającą w mediach społecznościowych: #marzecBHP (zasięg organiczny na kwiecień 2021: 15 tys. odsłon),
- zamieszczono informację o raportach z badania rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej w 2 wydaniach „Newslettera BHP” (nr 12/2021 – 3,3 tys. subskrybentów i nr 12/2022 – 3,7 tys. subskrybentów),
- upowszechniono 1 nagranie z konferencji pt. „Rynek środków ochrony indywidualnej w Polsce” (29.11.2021 r) na portalu YouTube (649 odsłon do końca 2022 r.),
- przygotowano i opublikowano post nt. wyników badania rynku środków ochrony indywidualnej i zbiorowej z 2022 r. na profilu CIOP-PIB w serwisie społecznościowym
Facebook.
Wyniki prac zaprezentowano także w 12 referatach podczas konferencji krajowych i międzynarodowych oraz seminariów i warsztatów krajowych.
Jednostka:
Ośrodek Promocji i Wdrażania
Okres realizacji:
01.01.2020
– 31.12.2022