Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
Kampanie informacyjne 2019-2024 |
Kampania społeczna 2019 - MODA NA BEZPIECZEŃSTWO |
Kampania społeczna 2018 - PRACA ODMŁADZA |
Kampania społeczna 2017- BEZPIECZNIE OD POCZĄTKU |
Kampania społeczna 2016 - ZDROWIE PRACOWNIKÓW ZYSKIEM FIRMY |
Kampania społeczna 2015 - PODZIEL SIĘ BEZPIECZEŃSTWEM. PROMUJ DOBRE PRAKTYKI BHP |
Kampania Społeczna 2014 - DOBRA KOMUNIKACJA ELEMENTEM BEZPIECZNEJ PRACY |
Kampania Społeczna 2013 "ZDROWA I BEZPIECZNA PRACA W SZKOLE" |
Kampania Społeczna 2013 "PRZEZ INNOWACJE DO BEZPIECZEŃSTWA" |
Kampania 2012-2013 - "Partnerstwo dla prewencji" |
Kampania 2012 - PREWENCJA WYPADKOWA |
Kampania 2011 - BEZPIECZNE MIEJSCE PRACY |
Kampania społeczna 2010 - Ryzyko zawodowe w przetwórstwie przemysłowym |
Kampania RYZYKO ZAWODOWE W GÓRNICTWIE 2009 |
Kampania RYZYKO ZAWODOWE W BUDOWNICTWIE 2008 |
Obchody Europejskiego Tygodnia Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy |
Podczas trwania kampanii w Spółce Gerda Hydomat został wprowadzony i ciągle zostaje ulepszany system przyjmowania nowego pracownika. Duży nacisk w szkoleniu nowego pracownika jest nałożony na BHP oraz na ochronę przeciwpożarową. Jednym z elementów jest oprowadzenie nowego pracownika po zakładzie pracy i pokazanie mu realnych zagrożeń, na przyszłym stanowisku Pracownika. Również każdy nowy Pracownik zostaje przeprowadzony każdą dostępną drogą ewakuacyjną, by podczas potencjalnego zagrożenia Pracownik działał intuicyjnie. Jednym z elementów szkolenia nowego Pracownika jest spotkanie z Pracownikiem po przepracowaniu odpowiedniego czasu, w celu wypytania go czy sam zauważył potencjalne zagrożenia na swoim stanowisku pracy.
Podczas trwania kampanii zostały namalowane również linie na drogach transportowych. Zostały również wydzielone strefy postoju wózków widłowych. Znacznie poprawi to bezpieczeństwo Pracowników.
W kampanii, na chwilę obecną, wzięło udział 10 nowym Pracowników. W kampanii w mniejszym stopniu wzięli udział również obecni Pracownicy Spółki. W sumie podczas trwania kampanii udział wzięło 120 Pracowników Spółki Gerda Hydomat.