Wykaz Projektów
Streszczenie

Informacyjne kampanie społeczne na rzecz podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w pracy i jakości życia

Kierownik projektu: mgr Agnieszka Szczygielska

Streszczenie projektu:

Celem głównym zadania była realizacja informacyjnych kampanii społecznych, obejmujących prowadzenie działań edukacyjnych, informacyjnych i promocyjnych służących podnoszeniu świadomości pracowników i pracodawców z zakresu bezpieczeństwa pracy i zdrowia człowieka w pracy oraz upowszechnianiu wiedzy z tego zakresu.

W ramach realizacji zadania zrealizowano:

  • 3 kampanie społeczne: „Aktywni w pracy” (2020 r.), „Stres cyfrowy” (2021 r.), „Mikrofirma – Maxi BHP” (2022 r.) obejmujące:
    • 4 konferencje i 6 seminariów dla przedstawicieli przedsiębiorstw dotyczących tematyki kampanii, w których łącznie uczestniczyło 980 osób;
    • opracowanie 10 rodzajów materiałów informacyjnych i promocyjnych kampanii w wersji drukowanej w łącznym nakładzie 4,05 tys. egz. - 3 plakaty i 7 rodzajów ulotek;
    • 9 rodzajów materiałów informacyjnych w wersji elektronicznej dla mediów oraz 44 rodzaje innych materiałów informacyjnych kampanii. Materiały w wersji elektronicznej były upowszechniane w Internecie (w tym w serwisie internetowym kampanii), w mediach, w mediach społecznościowych, w przestrzeni publicznej, a także wśród partnerów kampanii;
    • 3 serwisy internetowe kampanii:
      • www.ciop.pl/aktywniwpracy (2020 r.),
      • www.ciop.pl/strescyfrowy (2021 r.),
      • www.ciop.pl/maxi-bhp (2022 r.).
      Serwisy składały się łącznie z 17 podstron, a treści opublikowane na stronach internetowych kampanii trafiły do ok. 14,2 tys. osób. Dodatkowo rozpoczęto prowadzenie profilu „Promowanie bhp” na portalu społecznościowym Facebook, na którym publikowano posty dotyczące kampanii;
    • 128 tematycznych postów dotyczące tematyki kampanii w profilu FB Instytutu (2 zestawy składające się łącznie z 79 postów oraz 49 postów pojedynczych). Posty trafiły do ok. 191,7 tys. odbiorców;
    • aplikację na urządzania mobilne pn. ORZEŁ, wspomagającą prowadzenie działań z zakresu bhp w mikrofirmach. Przeprowadzono kampanię promocyjną aplikacji, której celem było zachęcanie przedstawicieli mikrofirm do korzystania z niej. Zostały także przygotowane materiały informacyjne dotyczące aplikacji w wersji elektronicznej, które zostały umieszczone na stronie internetowej kampanii;
  • 21 referatów na krajowych i międzynarodowych konferencjach i seminariach
  • 6 publikacji popularnonaukowych opublikowanych w czasopismach krajowych.

Dodatkowo promowano kampanię społeczną w mediach i w przestrzeni publicznej. Opublikowano łącznie 46 pojedynczych reklam i publikacji reklamowych. Przeprowadzono też 1 kampanię medialną i 3 kampanie outdoorowe. Działania te pozwoliło na dotarcie z przesłaniem kampanii do ok. 4,9 mln odbiorców. Przygotowano też 3 rodzaje materiałów reklamowych kampanii, które trafiły do 4,2 tys. odbiorców.

W realizację kampanii społecznych włączyło się 32 oficjalnych partnerów kampanii, którzy przygotowali i przeprowadzili 120 własnych działań, wpisujących się w cele i założenia kampanii, w których uczestniczyło łącznie ok. 165,2 tys. osób;

 

     

Zadanie 4.SP.20. Plakaty kampanii z lat 2020–2022

 

Szacowana liczba odbiorców bezpośrednich działań zrealizowanych kampanii (uczestnicy bezpośrednich działań kampanii zrealizowanych przez CIOP-PIB oraz partnerów kampanii) – 166,2 tys. osób; szacowana liczba odbiorców pośrednich działań kampanii (odbiorcy materiałów, działań medialnych, treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych) – 5,2 mln osób.



Jednostka: Ośrodek Promocji i Wdrażania

Okres realizacji: 01.01.2020 – 31.12.2022