SUPLEMENT do RAPORTU z badania rynku

 

Publikacja „Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Suplement do Raportu”, dostępna odpłatnie.

Suplement do raportu zawiera informacje na temat:

  • czynników otoczenia wpływających na zachowania dostawców i odbiorców,
  • barier wejścia na rynek i kluczowych elementów łańcucha dostaw,
  • potencjału innowacyjnego rynku,
  • czynników kształtujących ceny na rynku,
  • czynników wpływających na zapotrzebowanie na wybrane ŚOI i ŚOZ,
  • eksportu i importu,
  • aktualnej i przyszłej sytuacji na rynku

Rok wydania – 2022


CENA:
1000 zł + 5% VAT

Formularz zamówienia publikacji

 

 

 

 

 

 
Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony indywidualnej

 

Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony indywidualnej

 

Badani dostawcy dywersyfikują sprzedaż ŚOI do różnych sektorów. Głównymi odbiorcami ŚOI jest przede wszystkim sektor produkcyjny i budowlany. 57,7% dostawców dostarcza ŚOI do sektora motoryzacyjnego, a 55,4% spożywczego.

 

Sprzedaż ŚOI przez dystrybutorów odbywa się na dwa sposoby:

  • bezpośrednio do klienta ostatecznego,
  • sprzedaż do innych firm handlowych, które dopiero dystrybuują produkty do ostatecznych użytkowników.

 

Producenci ŚOI zazwyczaj sprzedają swoje produkty do dystrybutorów, którzy następnie sprzedają je do klientów ostatecznych, czyli zakładów pracy. Czasami zdarza się, że producent ma kilku kluczowych klientów ostatecznych, którzy bezpośrednio kupują ŚOI od producenta, z pominięciem dystrybutora.

W przypadku gdy producentem jest międzynarodowy koncern, wtedy dystrybucja wygląda nieco inaczej. ŚOI z zakładów produkcyjnych są rozprowadzane do oddziałów w poszczególnych krajach i dopiero wtedy krajowe filie rozprowadzają produkty wśród swoich dystrybutorów i klientów końcowych.


Szybki rozwój nowych technologii oraz zmiana procesów zakupowych wymusza na dostawcach rozwój kanałów sprzedaży. 59,2% badanych dostawców zadeklarowało, że korzysta zarówno ze sprzedaży stacjonarnej, jak i sprzedaży online. Nadal jednak, częściej niż co trzeci dostawca korzysta wyłącznie ze stacjonarnych kanałów sprzedaży. Na przestrzeni lat udział tradycyjnej sprzedaży będzie się zmniejszał. Dostawcy w swoich planach uwzględniają bowiem rozwój różnych platform sprzedażowych, planując tym samym innowacje w zakresie strategii dystrybucyjnej.

 

Rozwój sprzedaży internetowej jest tym istotniejszy, że zdecydowana większość odbiorców korzysta z zakupów on-line. 64,7% odbiorców ŚOI łączy zakupy offline z online, a 11,8% korzysta wyłącznie z zakupów internetowych (N = 51).

 
0
0
0
0
0
0
0
0