Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
![]() | Badanie rynku wybranych środków ochrony |
![]() | Analiza rynku - AGENDA |
![]() | Światowy rynek środków ochrony |
![]() | Rynek środków ochrony w Unii Europejskiej |
![]() | Sektory zastosowań środków ochrony indywidualnej i środków ochrony zbiorowej a zatrudnieni w warunkach zagrożenia w Polsce |
![]() | Wypadki przy pracy |
![]() | Charakterystyka dostawców wybranych środków ochrony indywidualnej |
![]() | Charakterystyka dostawców wybranych środków ochrony zbiorowej |
![]() | Poziom konkurencyjności na rynku dostawców - Środki ochrony indywidualnej |
![]() | Poziom konkurencyjności na rynku dostawców - Środki ochrony zbiorowej |
![]() | Charakterystyka odbiorców wybranych środków ochrony indywidualnej |
![]() | Charakterystyka odbiorców wybranych środków ochrony zbiorowej |
![]() | Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony indywidualnej |
![]() | Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony zbiorowej |
![]() | RYNEK środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Podsumowanie i wnioski |
SUPLEMENT do RAPORTU z badania rynku
|
|
![]() |
Publikacja „Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Suplement do Raportu”, dostępna odpłatnie. |
Suplement do raportu zawiera informacje na temat:
Rok wydania – 2022 CENA: Formularz zamówienia publikacji
|
|
Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony indywidualnej
Badani dostawcy dywersyfikują sprzedaż ŚOI do różnych sektorów. Głównymi odbiorcami ŚOI jest przede wszystkim sektor produkcyjny i budowlany. 57,7% dostawców dostarcza ŚOI do sektora motoryzacyjnego, a 55,4% spożywczego.
Sprzedaż ŚOI przez dystrybutorów odbywa się na dwa sposoby:
Producenci ŚOI zazwyczaj sprzedają swoje produkty do dystrybutorów, którzy następnie sprzedają je do klientów ostatecznych, czyli zakładów pracy. Czasami zdarza się, że producent ma kilku kluczowych klientów ostatecznych, którzy bezpośrednio kupują ŚOI od producenta, z pominięciem dystrybutora.
W przypadku gdy producentem jest międzynarodowy koncern, wtedy dystrybucja wygląda nieco inaczej. ŚOI z zakładów produkcyjnych są rozprowadzane do oddziałów w poszczególnych krajach i dopiero wtedy krajowe filie rozprowadzają produkty wśród swoich dystrybutorów i klientów końcowych.
Szybki rozwój nowych technologii oraz zmiana procesów zakupowych wymusza na dostawcach rozwój kanałów sprzedaży. 59,2% badanych dostawców zadeklarowało, że korzysta zarówno ze sprzedaży stacjonarnej, jak i sprzedaży online. Nadal jednak, częściej niż co trzeci dostawca korzysta wyłącznie ze stacjonarnych kanałów sprzedaży. Na przestrzeni lat udział tradycyjnej sprzedaży będzie się zmniejszał. Dostawcy w swoich planach uwzględniają bowiem rozwój różnych platform sprzedażowych, planując tym samym innowacje w zakresie strategii dystrybucyjnej.
Rozwój sprzedaży internetowej jest tym istotniejszy, że zdecydowana większość odbiorców korzysta z zakupów on-line. 64,7% odbiorców ŚOI łączy zakupy offline z online, a 11,8% korzysta wyłącznie z zakupów internetowych (N = 51).
|
|
|
|
|
|
|
|