Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
![]() | Badanie rynku wybranych środków ochrony |
![]() | Analiza rynku - AGENDA |
![]() | Światowy rynek środków ochrony |
![]() | Rynek środków ochrony w Unii Europejskiej |
![]() | Sektory zastosowań środków ochrony indywidualnej i środków ochrony zbiorowej a zatrudnieni w warunkach zagrożenia w Polsce |
![]() | Wypadki przy pracy |
![]() | Charakterystyka dostawców wybranych środków ochrony indywidualnej |
![]() | Charakterystyka dostawców wybranych środków ochrony zbiorowej |
![]() | Poziom konkurencyjności na rynku dostawców - Środki ochrony indywidualnej |
![]() | Poziom konkurencyjności na rynku dostawców - Środki ochrony zbiorowej |
![]() | Charakterystyka odbiorców wybranych środków ochrony indywidualnej |
![]() | Charakterystyka odbiorców wybranych środków ochrony zbiorowej |
![]() | Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony indywidualnej |
![]() | Dystrybucja środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Środki ochrony zbiorowej |
![]() | RYNEK środków ochrony indywidualnej i zbiorowej - Podsumowanie i wnioski |
SUPLEMENT do RAPORTU z badania rynku
|
|
![]() |
Publikacja „Rynek środków ochrony indywidualnej i zbiorowej 2022. Suplement do Raportu”, dostępna odpłatnie. |
Suplement do raportu zawiera informacje na temat:
Rok wydania – 2022 CENA: Formularz zamówienia publikacji
|
|
Poziom konkurencyjności na rynku dostawców - Środki ochrony zbiorowej
Konkurencja na rynku ŚOZ jest mniejsza niż w przypadku rynku ŚOI. Nadal jednak przez większość dostawców ŚOZ oceniania jest jako duża lub bardzo duża.
Badani dostawcy wskazali, że na rynku ŚOZ jest sześciu najpoważniejszych konkurentów (średnia). 24,2% respondentów zadeklarowało, że liczba kluczowych konkurentów nie przekracza trzech. Warto podkreślić, że 22,6% badanych dostawców nie potrafiło wskazać liczby kluczowych konkurentów na rynku ŚOZ.
Na polskim rynku ŚOZ w opinii dostawców istnieją głównie dystrybutorzy zagranicznych marek. Widoczne jest to zwłaszcza w przypadku przegród spawalniczych. Natomiast w zakresie przegród akustycznych do pomieszczeń biurowych istnieje kilku polskich producentów np. Bejot. W opinii dostawców rynek ten jest wypełniony dużą ilością konkurencyjnych firm i jest raczej rozdrobniony. Najważniejszych graczy wśród producentów i dystrybutorów ŚOZ, w opinii ich dostawców przedstawia poniższa grafika.
Firmy zajmujące się ŚOZ w Polsce konkurują przede wszystkim cenami i oferowaną gamą kolorystyczną np. w przypadku przegród spawalniczych. Ważna jest również szybkość dostaw, a w przypadku ekranów akustycznych do pomieszczeń biurowych również parametry akustyczne i posiadane atesty. W Polsce, w opinii dostawców, atesty ŚOZ są niepotrzebne, dlatego ich posiadanie może być przewagą konkurencyjną.
Wymagania techniczne co do produktów ŚOZ jasno określają przepisy i muszą być spełnione przez producentów, więc nie jest to aspekt, dzięki któremu firma może uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Przewagę nad konkurencją może natomiast w opinii dostawców przynieść innowacja w zakresie mniejszego zużycia materiałów przy zachowaniu niezbędnych parametrów na danej powierzchni.
„Konkurować tu można ceną, kolorem i pomysłami, jak zmniejszyć zużycie materiału na takiej samej powierzchni. Niektóre przegrody są odchudzone do 0,4 mm a są też przegrody 2 milimetrowej grubości, gdzie materiałów jest znacznie więcej” |
Pomimo, że konkurencja na rynku ŚOZ oceniana jest przed dostawców jako mniejsza niż w przypadku rynku ŚOI, to i tak pozostaje na wysokim poziomie. Należy zatem zwracać uwagę na czynniki decydujące o wyborze dostawcy ŚOZ. Dla odbiorców ŚOZ najważniejszy jest certyfikat produktu (88,9%), a dopiero później jego cena (77,8%). Duże znaczenie ma również czynnik dostępności produktów „od ręki”.
|
|
|
|
|
|
|
|