Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
![]() | Badania rynku ŚOI - streszczenie |
![]() | Przedmowa |
![]() | Środki ochrony indywidualnej w Polsce - podstawowe uregulowania prawne |
![]() | Kategoryzacja środków ochrony indywidualnej |
![]() | Obowiązki podmiotów gospodarczych odpowiedzialnych za wprowadzanie do obrotu/ udostępnianie środków ochrony indywidualnej |
![]() | Procedury oceny zgodności |
![]() | Znakowanie środków ochrony indywidualnej i informacje producenta |
![]() | Badanie rynku środków ochrony indywidualnej i masek medycznych |
![]() | Potencjał innowacyjny rynku ŚOI i masek medycznych |
![]() | Podsumowanie i wnioski |
![]() | Przydatne informacje nt. ŚOI |
Środki ochrony indywidualnej układu oddechowego, oczu, twarzy, głowy i słuchu Suplement do raportu z badania rynku
|
|
![]() |
Publikacja jest uzupełnieniem raportu z badania rynku środków ochrony indywidualnej (ŚOI) układu oddechowego, oczu, twarzy, głowy i słuchu oraz masek medycznych, opracowanego na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie CIOP-PIB w okresie od sierpnia do września 2021 r. |
Suplement do raportu zawiera informacje na temat:
Rok wydania – 2021 CENA: Formularz zamówienia publikacji
|
|
Pliki do pobrania:
Zastosowanie ŚOI:
|
W odróżnieniu od dyrektywy 89/686/EWG rozporządzenie 2016/425 nakłada na producentów środków ochrony indywidualnej obowiązek znakowania każdego egzemplarza wyrobu nazwą typu, numerem partii lub serii albo inną informacją umożliwiającą jego identyfikację. W przypadku środków ochrony indywidualnej, których wymiary uniemożliwiają naniesienie takiego znakowania, dopuszcza się podanie tych informacji na opakowaniu lub w dokumencie towarzyszącym środkowi. Producenci powinni również umieszczać na wyrobie lub jego opakowaniu albo w dokumencie mu towarzyszącym swoją nazwę, zarejestrowaną nazwę handlową lub znak towarowy oraz adres pocztowy, pod którym można się skontaktować z producentem. Dane kontaktowe powinny być podane w sposób zrozumiały dla użytkowników końcowych i organów nadzoru rynku.
Również importerzy środków ochrony indywidualnej są zobowiązani do umieszczania na wyrobie, ewentualnie na jego opakowaniu lub w dokumencie towarzyszącym swojej nazwy handlowej lub zarejestrowanego znaku towarowego oraz adresu pocztowego.
Oznakowanie CE powinno być umieszczone na środku ochrony indywidualnej w sposób widoczny, czytelny i trwały. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się nanoszenie znaku CE na opakowaniu oraz w dokumentach towarzyszących.
Podobnie jak w przypadku zgodności z dyrektywą 89/686/EWG, w rozporządzeniu zostało utrzymane wymaganie dotyczące podawania przy znaku CE numeru jednostki notyfikowanej, która uczestniczy w procedurze oceny zgodności według modułu C2 lub D.
Zgodnie z rozporządzeniem nr 2016/425 producenci mają obowiązek opracowania oraz zapewnienia dołączania instrukcji oraz informacji do danego wyrobu. Zakres wymaganych informacji został określony w rozporządzeniu. Importerzy powinni zapewniać, aby środkom towarzyszyły instrukcje i informacje, o których mowa powyżej. Podobnie dystrybutorzy powinni sprawdzić przed udostępnieniem wyrobu na rynku, czy towarzyszą mu wymagane dokumenty i instrukcje.
Informacje dotyczące środka powinny być przygotowane w języku zrozumiałym dla użytkowników w danym państwie członkowskim, w którym mają być one udostępnianie na rynku. W rozporządzeniu pojawiło się wymaganie dotyczące podawania odwołania do zastosowanych norm zharmonizowanych, łącznie z datą ich przyjęcia lub odniesienia do innych specyfikacji technicznych stanowiących podstawę oceny środków ochrony indywidualnej. Informacje producenta powinny również zawierać odwołanie do rozporządzenia 2016/425 oraz - jeśli ma to zastosowanie - do innych przepisów unijnego prawodawstwa harmonizacyjnego. Dyrektywa nie formułowała takich wymagań.
|
|
|
|
|
|
|
|