Konkurs Dobrych Praktyk pn. „Zdrowe i bezpieczne miejsce pracy” jest elementem europejskiej kampanii informacyjnej „Substancje niebezpieczne pod kontrolą” prowadzonej przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA).
Celem konkursu jest identyfikacja dobrych praktyk oraz uświadamianie korzyści płynących z zapewnienia należytego poziomu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w miejscu pracy. Ma on także pełnić rolę ogólnoeuropejskiej platformy służącej promowaniu dobrych praktyk i dzieleniu się informacjami o nich.
Szczególnym celem Konkursu Dobrych Praktyk, zaplanowanego na lata 2018–2019, jest wyróżnienie firm i organizacji, które wyjątkowo aktywnie i efektywnie zarządzają ryzykiem związanym z występowaniem substancji niebezpiecznych w miejscu pracy,
We wniosku konkursowym należy uwzględnić m. in. takie aspekty, jak:
Konkurs jest podzielony na dwa etapy:
Jury Konkursu na etapie krajowy wybierze dwie prace do przesłania do etapu europejskiego.
Termin przesyłania zgłoszeń w Polsce upływa w dniu 28.01.2019 r.
Nagrodzone i wyróżnione w Konkursie przykłady dobrych praktyk zostaną upowszechnione w postaci publikacji drukowanych i elektronicznych oraz będą promowane na stronach internetowych CIOP-PIB (etap krajowy) i EU-OSHA (etap europejski).
Przedstawione rozwiązania będą oceniane przez Jury na podstawie wniosków konkursowych przygotowanych przez uczestników konkursu. Organizatorzy przyjmują, że zgłoszenie wniosku do Konkursu jest jednoznaczne z deklaracją wdrożenia w przedsiębiorstwie/organizacji przedstawionych w nim praktyk.