Misją Instytutu jest dzialalność naukowo-badawcza prowadząca do nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych użytecznych w kształtowaniu warunków pracy zgodnych z zasadami bezpieczeństwa pracy i ergonomii oraz ustalanie podstaw naukowych do właściwego ukierunkowywania polityki społeczno-ekonomicznej państwa w tym zakresie.
Problem: Zagrożenia urazami z powodowane ostrymi narożami i krawędziami:
Pytania / obserwacje
|
Działania poprawiające stan bhp
|
Czy istnieje możliwość kontaktu z ostrymi elementami nadwozia lub podwozia pojazdu mogącymi powodować urazy:
|
Zlikwidowanie źródeł zagrożeń poprzez osłonięcie ostrych krawędzi elementów nadwozia i podwozia pojazdu, stępienie wystających pękniętych lub uszkodzonych elementów burty. |
Czy istnieje możliwość skaleczenia się o ostre naroża przewożonych ładunków, np.: blachy, pręty, kontenery, ładunki nieodpowiednio zapakowane, itp.? |
Zlikwidowanie ostrych naroży oraz stępienie ostrych krawędzi przewożonych ładunków. |
Czy użytkowane narzędzia, a przynajmniej ich ostrza (np. przecinaków, dłut), są osłonięte wówczas, gdy nie są używane? |
Zapewnienie prawidłowego przechowywania na półkach i przenoszenia narzędzi, np.: w futerałach, oraz chronienia ich ostrzy, np.: pochwami. |
Czy elementy pojazdu lub ładunku, które muszą wystawać i nie mogą być osłonięte są odpowiednio oznakowane barwami i znakami bezpieczeństwa? | Zapewnienie właściwego oznakowania barwami i znakami bezpieczeństwa. |
Czy elementy do mocowania różnych elementów, urządzeń na zewnątrz pojazdu (np.: rur umożliwiających napełnianie i opróżnianie cystern, itp.) za pomocą śrub, opasek aluminiowych, klamr, zacisków, mogą powodować urazy:
|
Zlikwidowanie źródeł zagrożenia poprzez osłonięcie wystających śrub w pojeździe lub stępienie ostrych krawędzi opasek, zacisków itp.. Stosowanie rękawic chroniących przed urazami mechanicznymi, np. skórzano-tkaninowych lub z dzianin powlekanych gumą podczas prac przy pojeździe. |